Waarom mijn held een flamencodanseres is?

Vaak wordt er gevraagd: “Wie is je held?” Als het om toewijding, discipline, pijn lijden en wilskracht gaat, dan is mijn dochter absoluut mijn held. Trainen, trainen, trainen en daarnaast elke cent uitsparen om haar lessen te kunnen betalen. En nu?


Waarom de verwachte opbrengst beter verkoopt dan prijs?

Meer dan eens hebben we als verkoper het gevoel dat de klant een irrationele beslissing neemt. Vanzelfsprekend is dit gevoel groter wanneer de klant voor een concurrent heeft gekozen. Wat maakt nou dat het beslissingsproces niet altijd rationeel en objectief verloopt? Welk effect hebben onze hersenen in dit koopproces?


Past de huidige verkooptechniek nog in deze tijd?

De koopcultuur verandert snel. Enerzijds door schokkende (digitale) invloeden van buitenaf en anderzijds omdat we een nieuwe generatie kopers op de markt krijgen. Wat gaat er dadelijk winnen? Merkkracht, productkracht of verkoopkracht? Of misschien toch de digitale technologie?


DrSeelz uitverkocht

DrSeelz is niet meer onder ons. Harrie van Heck, de man achter dit alter-ego, gelukkig nog wel. Focus is DrSeelz fataal geworden. Harrie van Heck heeft besloten zich met zijn Hecx Business Development volledig te focussen op bedrijfsontwikkeling.


Wat is de echte toegevoegde waarde? Het verkoopproces!

Waarom koopt een klant niet? Gewoon omdat hij geen reden ziet om tot een aankoop over te gaan. Veelal gaan verkopers vanaf dit moment in de overtuigingsmodus. Effectief? Meestal niet, soms wel. Efficiënt? Absoluut niet, omdat niemand overtuigd wil worden.


Video omgekeerd-verkopen-techniek.

De kunst is om te verkopen wat je hebt. In de film “La Vita e Bella” is er een prachtige verkoopscene waarin de “omgekeerd verkopen”-techniek tot in de perfectie wordt uitgespeeld. In dit artikel kun je het fragment zien en daarnaast ook lezen welke stappen er bij deze techniek horen.


Hoeveel aandacht leg je in je kerstwens aan je klanten?

Heb je je kerst- en nieuwjaarskaarten al verstuurd? Hoeveel kaarten heb je al ontvangen? Raar fenomeen, dat sturen van een mailing met een voorgedrukte boodschap. Weet jij precies van wie je en waarom je een kaart heeft gekregen? En hoe ga jij om met al die kerstgeschenken?


Wat kan je leren door te kijken naar onderhandelen?

Als verkoper kan je erg veel leren van speelfilms waarin verkoopsituaties worden gespeeld. In de film Lucky You wordt op een meesterlijke wijze getoond hoe je kan onderhandelen door middel van “scenario-argumentatie”. Bekijk de film en lees hoe de verkooptechnieken worden toegepast in deze onderhandeling.


Remt de technologie onze daadkracht?

Wanneer bent u voor het laatst onverwacht met een verkoopkans in contact gekomen? In hoeverre volgt u uw verkoopinstincten om opdrachten binnen te halen? Hebben we ons zelf laten vangen in een technologie verslaving die onze verkooptalenten onderdrukt en beperkt? Slim werken vraagt om zelf nadenken.


Verkopen is vooral oplossingen vinden voor geaccepteerde problemen.

Wat is dat toch, dat het soms lijkt dat sommige verkopers gewoon niet willen verkopen? Koopt de klant nu dankzij of ondanks de verkoper bij uw bedrijf. Een klant heeft maar één doel als hij een afspraak met een verkoper maakt en dat is tot een aankoop komen.